وبلاگ سوگند وبلاگ سوگند .

وبلاگ سوگند

حقوق پرستار سالمند و کودک ماهیانه و ساعتی در کرج

اهمیت استفاده از خدمات پرستار ساعتی در چیست؟
اغلب ما از این مطلب آگاهی کامل داریم که علم پزشکی می ‌تواند در رابطه با سلامتی افراد بسیار مفید و کاربردی باشد و می ‌تواند در بازگرداندن توانایی جسمانی افراد مؤثر واقع شود.

حال تصور کنید هنگامی‌که یک پرستار از تحصیلات متعدد در این زمینه برخوردار است، می ‌تواند مزایای بسیاری را برای بیماران در منزل به دنبال داشته باشد.

در نظر داشته باشید استفاده از خدمات پرستار ساعتی در منزل تفاوت آن ‌چنانی با ارائه خدمات در مطب یا بیمارستان‌ ها ندارد.

البته توجه به این‌که شما برای چه منظور از کمک ‌های یک پرستار کمک می‌گیرید، می ‌تواند تاثیرگذار باشد. تمامی تلاش پرستاران ساعتی این است تا بتواند خدمات منحصر به ‌فردی را برای افراد به دنبال داشته باشند.

مهم‌ترین فعالیت آن ‌ها نگهداری بیماران و تشخیص سلامتی آن ‌ها می ‌باشد. با توجه به این‌که در رابطه با این امر آگاهی کافی دارند، در مواقع ضروری می ‌توانند اقدامات لازم را برای سلامتی بیمار مدنظر به دنبال داشته باشند.
مهم‌ترین اهمیتی که برای استفاده از استخدام پرستار ساعتی عنوان می ‌شود، راحتی افراد جامعه می ‌باشد. به دلیل این‌که برخی از افراد قادر به خارج شدن از منزل نیستند و ممکن است شرایط موجود برای نگهداری و مراقبت از آن‌ها فراهم نباشد و از مشکلاتی همچون بیماری ‌های متعدد رنج می‌برند.

این دسته از افراد می ‌توانند از خدمات منحصر به ‌فرد استخدام پرستار ساعتی استفاده کنند. این عملکرد سبب می ‌شود که بیماران دیگر در زمان ‌های طولانی در بیمارستان و مراکز درمانی بستری نباشند و در منزل خود تحت نظارت یک پرستار از سلامت جسمانی خود را باز یابند.

این دسته از موارد می ‌تواند عامل ‌های بسیار ناراحت‌کننده‌ای که در بیمارستان ‌ها تجربه می‌کنند را برطرف کند.

پرستار ساعتی از سالمند در منزل :


سالمندان جزو افرادی هستند که با بالا رفتن سن نیاز به نگهداری و مراقبت دارند و باید به احساسات و عواطفشان رسیدگی شود. زندگی های امروزی بستری را فراهم ساخته تا خانواده‌ها کمتر بتوانند در خدمت سالمندان عزیزشان باشند زیرا با مشاغل و کارهای گوناگون درگیر هستند. .
هنگامی که در خانه نیستند و زمان رسیدگی و نگهداری از سالمند دلبندشان را ندارند از یک پرستار سالمند در منزل کمک میگیرند. پرستاری که در نبود آنها بتواند با علم و تجربه ای که دارد اوقات خوب و دلپذیری برای سالمند عزیز شان فراهم کند. ویژگی‌های بارزی که یک پرستار سالمند ساعتی در منزل باید داشته باشد می‌توان به منظم و دقیق بودن ، متخصص بودن در انجام کارهای سالمندان، داشتن قوای بدنی لازم برای انجام کارهای روزمره سالمند و … اشاره کرد.

ویژگی هایی که یک پرستار نیمه وقت باید داشته باشد؟
پرستار ساعتی در منزل نیز مانند پرستار تمام وقت در منزل، باید خصوصیات و وظایف مشخصی داشته باشد. 

در برخی موارد حتی وظایف پرستار ساعتی حساس تر است و باید با کیفیت بیشتری همراه باشد، زیرا این پرستاران تنها چند ساعت در اختیار مددجو هستند، بنابراین ارائه خدمات بهترین شکل و با کیفیت بالا می تواند علاوه بر رضایت فرد تحت مراقبت، رضایت خانواده ها را نیز جلب نماید. در ادامه  ویژگی هایی که یک پرستار نیمه وقت باید داشته باشد، آورده شده است:

مدیریت زمان و داشتن نظم و مقررات
پرستار ساعتی در منزل باید طی برنامه منظم و مشخص در محل‌ حاضر شود. او باید در ساعت تعیین شده حاضر باشد و سر ساعت نیز محل کار خود را ترک کند.

همدلی و ایجاد ارتباط عاطفی
همدلی توانایی درک دیگران و ایجاد رابطه عاطفی یا احساسی با آنها است. برای پرستار، این بدان معناست که خود را جای مددجو بگذارد و تلاش کند بفهمد که او چگونه دنیای اطرافشان را درک می کند.  اگر قرار است پرستاران نیازهای بیمار خود را به دقت شناسایی کنند و پاسخ های عاطفی آنها را به مراقبت درک کنند، داشتن احساس قوی همدلی بسیار مهم است.

داشتن مهارت های ارتباطی
مهارت های ارتباطی صحیح از مهمترین ویژگی های پرستار در منزل است. مهارت های ارتباطی همچنین یک ابزار درمانی است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از آن برای ایجاد روابط بین فردی با فرد مددجو استفاده می کنند.

داشتن توانایی جسمیو روحی بالا
پرستار ساعتی در منزل با وظایف حساس و سنگینی روبروست و این می تواند از نظر جسمی، عاطفی و ذهنی سخت باشد. بنابراین داشتن توان جسمی و روحی بالا شرایط را برای مراقبت بهتر فرد مددجو فراهم می کند.

حفظ آراستگی و مرتب بودن
آراستگی و مرتب بودن از دیگر ویژگی‌های پرستار ساعتی در منزل است که نشان دهنده اهمیت و احترام به فرد تحت مراقبت است.

وظایف پرستار ساعتی بیمار و سالمند
انجام کارهایی که به او محول شده در کمترین زمان و بهترین کیفیت
داشتن هماهنگی لازم با خانواده ی سالمند در انجام امور سالمند
منظم و مرتب بودن، وقت شناس بودن
برقرار کردن رابطه خوب و عاطفی با سالمند
حمام بردن سالمند و نظافت شخصی وی
به بیرون بردن سالمند برای تفریح ، قدم ‌زدن ‌درپارک یا دوچرخه سواری
انجام فعالیت‌های آموزشی برای سالمند مثل کتاب خواندن یا یادگیری بازی یا سرگرمی جدید
انجام تفریحات سالم و بازی‌های آموزشی برای سالمندانی که مشکلات فکری یا روحی دارند و بردن آنها به بیرون یا پارک در زمان هایی که با هماهنگی خانواده ها باشد.
شستشو و مراقبت، پانسمان ، کارهای مربوط به ادرار و مدفوع، درست کردن غذا و دادن غذا به بیماران زخم بستری
جابجایی بیمار ، ماساژ دادن به بدن برای اینکه خون در بدن بیمار در گردش باشد.
انجام کارهایی که مربوط به توالت بیمار است ، از کارهایی می باشد که یک پرستار در منزل برای بیماران دارای ضایعه نخاعی یا مشکلات جسمی ، باید انجام دهد .

هزینه پرستار ساعتی در منزل
هزینه‌ای که برای استخدام پرستار ساعتی در منزل پرداخت خواهید کرد،‌ بسته به درخواست شما تعرفه‌ی متفاوتی خواهد داشت.

به عنوان مثال اگر برای چند روز و یا چند ماه،‌ پرستار ساعتی در منزل استخدام کنید،‌ طبیعی است که هزینه‌ی پرداختی شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

هم چنین عواملی از قبیل فاصله‌ی محل خدمت پرستار از منزل شما، و نوع بیماری و یا فردی که از وی مراقبت خواهد کرد، در هزینه‌ی دریافتی از شما تاثیر خواهد داشت.

چرا بسیاری از خانواده ها خدمات پرستار بیمار در منزل را انتخاب می‌کنند؟
استفاده از خدمات پرستار بیمار در منزل مزیت های بسیاری برای خانواده ها دارد. پرستار بیمار در منزل به خوبی می داند چگونه از بیمار شما مراقبت کند و روند بهبودی و انگیزه بیمار به زندگی و حس خوب را افزایش دهد. شما با استفاده از آموزش ها و تجربیات پرستار بیمار در منزل می توانید این دوران سخت را پشت سر بگذارید. بدون شک مراقبت و نگهداری از بیمار در منزل فشار مضاعفی را بر خانواده ها اضافه خواد کرد. بنابراین تمامی خانواده هایی که از خدمات پرستار بیمار در منزل استفاده کرده اند رضایت خود را از این انتخاب به ما اعلام کرده اند.
مزیت مهم دیگر استفاده از خدمات پرستاری در منزل علاوه بر افزایش آسایش و رفاه خانواده، کاهش هزینه های مراقبت از بیمار به یک هزینه ثابت ماهیانه خواهد بود؛ زیرا بسیاری از خانواده ها برای دریافت خدمات درمانی مانند تزریقات و پانسمان، ماساژ و مراقبت از عضو آسیب دیده و ... مکررا باید به مراکز خدمات درمانی مراجعه می کردند. هزینه رفت و آمد و همچنین هزینه ویزیت و درمان باعث شده است تا مشتریان ما استفاده از خدمات پرستار در منزل را بسیار به صرفه و پرفایده بدانند.

منبع

https://mehreganno.com/page/%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84


برچسب: پرستار ساعتی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۵:۵۶ توسط:1sogand موضوع: نظرات (0)